V rámci piateho ročníka hodnotenia nemocníc inštitútom INEKO sa Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline opäť posunula o priečku vyššie a pokračuje tak v trende zvyšovania spokojnosti pacientov a kvality. Vo svojej kategórii sa za rok 2018 stala zároveň najtransparentnejšou nemocnicou.

 

V celkovom hodnotení podľa vybraných ukazovateľov kvality poskytovanej starostlivosti, skúsenosti, náročnosti diagnóz, spokojnosti pacientov, hospodárenia a transparentnosti za obdobie uplynulých štyroch rokov získala žilinská nemocnica spomedzi univerzitných a fakultných nemocníc Slovenska 8. priečku. Najväčší nárast zaznamenala v hodnotení spokojnosti pacientov, ktoré sa po minuloročných 68 % zvýšilo na 80 %. „Nárast spokojnosti sme pocítili aj na našom internom meraní na základe rozsiahlejšej návratnosti dotazníkov spokojnosti a je výsledkom komplexnej zmeny v prístupe a komunikácii zo strany našich zdravotníkov. Samozrejme, spokojnosť i prístup ešte nie je na takej úrovni, ako by sme chceli, preto máme pred sebou ďalšie pokroky a zlepšenia," zhodnotil výsledky generálny riaditeľ FNsP Žilina Igor Stalmašek. Pripomenul tiež, že žilinská nemocnica je ešte stále jednou z posledných nemocníc, ktorá dodnes nemá vymenené staré postele a nočné stolíky, čo zásadným spôsobom ovplyvňuje pohodlie najmä pri dlhšom pobyte v nemocnici.O to viac nás nárast spokojnosti potešil, keďže mnohí pacienti nám napriek uvedenému udeľujú pozitívne hodnotenia," dodal I. Stalmašek s tým, že nové lôžka očakávajú v Žiline už v najbližších dňoch.

 

1706 fnsp zilina jpg 

Dobrý výsledok zaznamenala žilinská FNsP aj v oblasti hospodárenia. Medziročne ide podľa hodnotenia INEKO o jedno z najväčších zlepšení. Po minuloročnom titule „skokan roka" patrí nemocnici v Žiline tento rok tiež titul absolútneho víťaza v kategórii transparentnosti. Priestor na zlepšenie vidí generálny riaditeľ Igor Stalmašek v rámci kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti. „Naša nemocnica má v tejto oblasti veľmi zlú štartovaciu pozíciu, a to najmä z dôvodu zrušenia piatich oddelení ešte v roku 2011, ktoré komplikujú mnohé procesy. Ide najmä o interné oddelenie, kde sa zbiehajú pacienti s rôznymi diagnózami, ktoré by mali byť liečené na špecifických oddeleniach, a tie tu chýbajú. Problém je tiež v nedostatku odborných lekárov v ambulantnom prostredí, predovšetkým neurológov. Dlhé čakacie doby spôsobujú, že k nám prichádzajú zanedbaní pacienti. Výsledkom je obložnosť niektorých oddelení až nad 90 %, a tým celkové preťaženie nášho personálu," zdôraznil I. Stalmašek. Podľa jeho slov chce žilinská nemocnica pokračovať v nastolenom trende zmien a naďalej odstraňovať rezervy v kvalite poskytovanej zdravotnej starostlivosti pre pacientov.